Brugernummer:
Password:
Hjælp til login
  Forfatter: Inge Christensen   Oprettet: 23/11-2009 - 15:58  
Generalforsamling - mød op

Op til generalforsamlingen sidste år var der en livlig debat om købet af Sognegården.
Siden jeg så dagsorden/regnskab til dette års generalforsamling i sidste uge, har jeg luret på, at der måtte da snart komme nogle indlæg.
Jeg synes der er 2 problemstillinger.
1) Der er 3 der udtræder af bestyrelsen i utide - det er uhørt i en sund bestyrelse. Jeg har en forventning om, at vi får en forklaring på frafaldet i bestyrelsens beretning.
2) Økonomien er ikke god - for 2. år i træk har klubben underskud og har i år nedskrevet egenkapitalen med 764.795 kr. Jeg har en forventning om, at der under budget for 2009/2010 fremlægges forslag til handleplan for hvordan man forventer der kan ske en opretning af driften, så der ikke er underskud i næste regnskabsår.

Det er et krævende og ofte utaknemmeligt job at sidde i bestyrelser, derfor synes jeg det er dejligt at bestyrelsen har fået tilsagn fra 4 der gerne vil gå til opgaven sammen med de 2 (3) fra den nuværende bestyrelse.

På gensyn 1. december 2009.

Inge Christensen
  Besvaret af: Gert Laustsen   Oprettet: 23/11-2009 - 22:35  
Ja jeg kan da godt frygte lidt for fremtiden i vores golfklub.
Nu er jeg ikke den store økonom, men jeg føler, at alt i klubben er belånt op til skorstenen. Som jeg ser det, er der kun en gruppe til at betale gildet og det er os menige medlemmer.
Personligt synes jeg, at kontingenet er ved at være så højt som det må være i en klub som vores. Så ved jeg godt, at nogen vil sige, at vi har Danmarks bedste bane o.s.v. og det er meget dyrere på Sjælland, men det kan jeg ikke bruge til noget. Jeg er næsten sikker på, at vi skal stige de sædvanlige kroner i kontingent, som vi har gjort alle de år jeg har været medlem, men jeg håber for guds skyld ikke, at vi skal stige ydeligere.
Mine børn er ved at være så store, at de snart kan starte i klubben, men jeg er da ikke sikker på at mit budget vil være til, at jeg, min kone og mine 2 børn kan spille golf.
  Besvaret af: Evald Kjeldberg   Oprettet: 28/11-2009 - 18:18  
Jeg blev noget chokeret, da jeg så regnskabet for 08/09.
Jeg savner at se det forslag til budget 09/10, som bestyrelsen har godkendt på et bestyrelsesmøde.
Der skal virkelig strammes op. Der skal ses på udgifterne. En forøgelse af indtægterne er begrænset.
Der skal en meget god begrundelse til at forlade en bestyrelse i utide. Jeg havde hellere set den valgte bestyrelse havde smøget ærmerne op.
De nye foreslåede kender jeg ikke. Men der bør stilles som minimumkrav til fremtidige bestyrelsesmedlemmer at de ved noget om og har erfaring med ledelse/bestyrelsesarbejde herunder økonomi/budget.
Vi skal værne om vores golfkub. Det indebærer blandt andet, at der skal styr på økonomien.
Besvar indlæg
Du skal være logget ind for at skrive i forumet.

Hvis du endnu ikke er bruger, kan du oprette dig ved at klikke her

Er du allerede bruger? Log ind herunder:
Email:
Kodeord:
Husk mig:
  Vis alle emner